Microsoft Dynamics 365 Portal

De Dynamics 365-portal biedt uw doelgroep een online locatie om te communiceren en samen te werken. Afhankelijk van de doelgroep waarop de portal is gericht (of dit nu voor klanten, zakelijke partners of interne teamleden is), kan een Dynamics 365-portaal mensen in staat stellen om ondersteuning te krijgen voor problemen, zoeken in handleidingen en instructiegidsen, samenwerken met communities, nieuwe ideeën voorstellen en meer te weten komen over uw producten en diensten.

Gebruik portals om een interactief, webgebaseerd platform voor verkoop, services, ondersteuning en sociale betrokkenheid in te stellen om samen te werken met communities, portalinhoud te beheren en uw kanaalpartners te machtigen.

"Ons bedrijf heeft al een website ... waarom hebben we een Dynamics 365-portal nodig?"
De website van het bedrijf is geweldig als een uithangbord voor de organisatie en als een potentieel leadgenererend startpunt. Dynamics 365-portals vervangt dit op geen enkele manier, maar breidt uw aanwezigheid op het web verder dan de startpagina uit naar een gebied van betrokkenheid en actieve communicatie. Klanten worden veeleisender. Ontmoet ze op hun voorwaarden door het eigen bedrijf in staat te stellen een verbonden wereld te ondersteunen.

Er zijn grote winsten te behalen met een goed ingerichte portal. Hieronder volgen enkele van de mogelijkheden.

Klantenbinding

Betrokken klanten worden terugkerende klanten en terugkerende klanten worden ambassadeurs die het goede nieuws verspreiden onder potentiële nieuwe klanten. Een communityportal kan hierbij helpen door klanten en prospects aan te moedigen de eigen producten te bespreken of nuttige tips te delen op uw eigen gemodereerde forum.

Maak er een punt van, stel vragen en betrek uw klanten online om de dialoog gaande te houden. Stimuleer productvragen op het forum en beantwoord ze publiekelijk als een handreiking naar uw installatiebasis. Monitor voor productfeedback die je vervolgens kunt gebruiken in nieuwe productaanbiedingen.
Je kunt ook de Community-portal gebruiken om blogartikelen te maken en te onderhouden. Alle inhoud centraliseren en makkelijk vanuit het CRM platform te onderhouden.

Klant ondersteuning

Je hebt (veel) klanten... en klanten hebben ondersteuning nodig. Ga naar de klantenservice-portal. Als je CRM gebruikt of van plan bent om case-management te gaan gebruiken, is de klantenservice-portal een fantastische uitbreiding. Door je klanten de mogelijkheid te geven in te loggen op hun eigen account om hun ondersteuningsaanvragen in te dienen en te monitoren, kan dit verlichting bieden voor de eigen klantenondersteuning. De organisatie krijgt minder e-mails en telefoontjes van mensen die alleen maar op zoek zijn naar updates en je kunt beter gerichte gegevens over een kwestie vastleggen.

Laat een klant een zaak online indienen en in staat zijn om te zien welke exacte producten, tot aan de SKU, die deze persoon in het verleden heeft gekocht.
Een ander belangrijk voordeel van dit portaal is de mogelijkheid om door de klant voorgestelde kennisbankartikelen weer te geven op basis van zoekwoorden die ze hebben ingevoerd voordat ze hun zaak zelfs indienen. Wat is een goede manier om ondersteuningsgevallen te beperken? Het beantwoorden van vragen voordat ze zijn ingediend, is een heel goed begin.

Partnerbetrokkenheid

Als je een zakenpartner inschakelt om je te helpen bij het verkopen van producten (zoals een distributeur, wederverkoper, leverancier, enz.), kunt u de Partnerportal gebruiken om verkoopkanaalgegevens van je partners vast te leggen, net zoals je zou doen vanuit je eigen verkooppersoneel.
Laat je externe partners naast je interne medewerkers eigen kansen creëren, beheren en eraan werken. Begin met het verzamelen van realtime statistieken van je partnerkanalen en geef je eigen partners betere toegang tot de gegevens die je hen wilt geven.
De partnerportal heeft alles te maken met het gelijktijdig versterken van je partners om betere en snellere beslissingen te nemen en tegelijkertijd kunstmatige hindernissen voor hun succes weg te nemen. Daarnaast stel je jezelf in staat om rijkere gegevens te verzamelen die kunnen helpen bij toekomstige strategische planning.

Betrokkenheid van medewerkers

Net als bij een intranet, kan het werknemersportaal je interne medewerkers een plaats geven om te organiseren en interne kennis te delen. Je kunt gespecialiseerde groepen ook zeer gerichte toegang geven tot CRM-functies zonder ze de hele front-end te geven. Dit kan in zeldzame gevallen nuttig zijn voor medewerkers die alleen met CRM-gegevens moeten kunnen werken. Net als de klantenserviceportal kan het werknemersportaal worden gebruikt om interne tickets in te dienen en op te lossen.